Дискусії, полеміка, креативність – нові форми роботи сучасної школи

Дата: 05.12.2017 11:47
Кількість переглядів: 1044

Фото без описуДискусії, які точаться навколо нового « Закону про освіту», не залишають байдужими нікого, зокрема вчителів, котрі повинні перебудувати свою роботу. Адже мусимо перейти від школи, яка «напихає» дітей знаннями, що дуже швидко стають «старими», до школи компетентностей ( поінформованість, обізнаність). Учителі повинні швидко засвоювати різну  інформацію, вміти її аналізувати та синтезувати, робити певні висновки, обґрунтування.

 

Тому в цьому навчальному році і запрацював  дебатний клуб учителів української мови та літератури, керівником якому стала Соловей Н.З., учитель Тульчинської ЗШ І-ІІІ ст.№1, що пройшла стажування у Республіці Польща. Мета клубу – методика ведення оксфордських дебатів. У перших дебатах взяли участь учителі міських шкіл. Цьому передували навчальні тренінги протягом вересня-жовтня. Тема дебатів – « Викладання у всіх закладах освіти тільки українською мовою – основний принцип « Закону про мову». У нашому регіоні, де компактно проживають переважно українці, питання державної мови не нагальне, але якщо взяти країну в цілому, то саме дана проблела є каменем спотикання, яка зачіпає усі сфери суспільного життя.

У роботі клубу взяли участь голова Тульчинської РДА Підболячний М.В. та заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів Поваляєва А.А. До активного обговорення даного питання залучили    дві групи, так званих, головних промовців.  Певне провокаційне та зрозуміле формулювання цієї тези  розмежувало дві команди. Команді «проти» випало нелегке завдання: довести, що в Україні не варто переходити повністю і повсюдно на викладання лише державною мовою. Учителі Федорович І.В.( НВК ЗШ І-ІІІ ст.№3-гімназії м.Тульчина), Чорна О.О.( Тульчинська ЗШ І-ІІІ ст.№2), Боброва Л.В. ( Тульчинська ЗШ І-ІІІ ст.№1) блискуче справилися з провокаційним завданням, бо після дебатів частина слухачів з групи «за» і тих, хто не визначився, зайняли позицію сторони « проти». Погодьтеся, людям, котрі дотримуються зовсім інших поглядів, вдалося довести протилежне, а це уміння та майстерність учителя. Адже саме від педагога залежатиме, які погляди на життя закладемо у голови майбутнього покоління.

Учасники заходу вкотре переконалися, яку силу має слово, вдало застосоване. Цікавими, переконливими, аргументованими були і виступи сторони « за» ( Демченко Г.О. – НВК ЗШ І-ІІІ ст.№3-гімназія м. Тульчина, Мельник А.В. – Тульчинська ЗШ І-ІІІ ст.№2, Шимкова Н.А., Тульчинська ЗШ І-ІІІ ст.№1), котрі, застосовуючи мову цифр, довели, що  викладання в закладах освіти в деяких регіонах мовою національних меншин призведе до ще більшого протистояння у суспільстві та посилення сепаратистських настроїв у країні. Із виступу Мельник А.В.: « За офіційними даними УЦОЯО, у 2017р. понад 36% випускників Закарпаття склали  ЗНО з української мови з результатом від 1 до 3 балів. Ці оцінки свідчать, що третина випускників даного регіону не мають можливості вступити у виші України, адже це обов’язкова умова. Якщо не врегулювати мовну проблему, то через 100 років про Україну як цілісну державу уже не говоритиметься». Безпосередньо у дебатах взяли участь учителі із 11 шкіл району.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь